.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
توليد ۲ ميليون تن برنج در سال ۸۸

عضو هيأت علمى مؤسسه تحقيقات برنج كشور با اشاره به اينكه در استان هاى گيلان و مازنداران اراضى اى كه به طور جدى دچار خشكسالى مى شوند، ۱۰ تا ۱۵ درصد از بقيه استان ها كمتر است، ادامه داد: به همين دليل سال آينده به رغم خشكسالى پيش بينى مى شود حداقل دو ميليون تن برنج در كشور توليد شده و توليد سال گذشته محقق شود.
به گزارش شمال نیوز به نقل از ايسنا ، غلامرضا خانكشى با تاكيد بر اينكه اگر اين پيش بينى مانع از توجه بخش اجرا به بحث كم آبى شود پيش بينى مناسبى نيست، تصريح كرد: خوشبختانه به دليل عملكرد و توجه ويژه بخش اجرا، اين پيش بينى مى تواند نگرانى هاى كشاورزان را رفع نمايد.
وى با بيان اينكه كشاورزان برنج كار نگران توليد سال آينده نباشند و از وجود آب لازم براى زارعت برنج اطمينان داشته باشند، اظهار كرد: در سال هاى گذشته برنج كاران براى توليد برنج آب بسيارى مصرف مى كردند كه البته اين ميزان مصرف آب نياز نبود و در حال حاضر كه با كمبود آب مواجه هستيم فقط آب بيش از حدى كه براى توليد اين محصول مصرف مى شود رانخواهيم داشت.
خانكشى پور با يادآورى اينكه استفاده از روش آبيارى نوبتى در سال گذشته يكى از اقداماتى بود كه مانع از افت شديد توليد برنج در كشور به رغم خشكسالى شد، افزود: ما به دنبال دستاوردهايى هستيم كه ثابت كنيم نياز آبى برنج كمتر از آن چيزى است كه به نظر مى رسد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.135 seconds.